snicksnack och helgaktivitet...........

Det märks både på statistiken och mina inlägg när det är mycket att göra eller om solen tittar fram! Då sjunker kurvan drastiskt som på en termometer när det blir köldgrader.

Igår var vi på "rockkonsert" i lilla byn! Det var så j-lva bra att jag fick "ståpäls"! Det har varit den årliga järnbärardagen och hela samhället vaknar till liv! Man kan undra var alla finns övriga dagar på året??

Helgen inleddes i fredags med att Jocke kom hem från Stockholm och vi firade med god mat och ett glas vin! Det var jättemysigt tills telefonen ringde och ett tråkigt meddelande informerade oss om att äldste sonen kommit i bråk med ett gäng på samhället! Det är så urtråkigt när sånt här händer och så j-vla onödigt! Osanna beskyllningar som leder till ilska och osämja! Men det går jag inte in på här!

Lördagen startade vi med en cykeltur ner på byn för att beskåda rollspelet i samhället! Där var som väntat inte så mycket att hämta! Det bjöds på det gamla vanliga som några marknadsstånd och en brandbil som sprutade ut godis ibland! Och lite musik på stora scenen så klart!

På kvällen var det "förfest" hos svärmor eftersom vi skulle till "fabriken" (ett drogfritt ställe för ungdomar) och gå på "rockkonsert"! Det var förståss sönerna som uppträdde med sina band! Tyvärr blev det så sent så gamla svärmor orkade inte cykla med! Och det var synd, för vilket röj det var! Grabbarna är riktigt bra och det borde vara någon som nappar på att marknadsföra bandet snart!

På väg hem passerade vi öltältet och vi stack in våra huven för att kolla läget! Jag hann med ett glas vin innan jag insåg att jag inte riktigt gillade stämningen där! Alla var riktigt sketfulla! Så jag sa hejdå till Jocke (som ville stanna en liten stund till) och jag cyklade hem! Gud va skönt att komma hem i tid och vakna pigg dagen efter! Och ändå fick jag mig ett sant lördagsnöje!

Idag har jag surat lite över att jag inte har planterat några blommor eller att gräset inte var klippt! Men jag tog en liten sväng med bilen förbi ica och hittade några små fula plantor! Och ana glädjen när jag kom hem och alla i familjen städade och röjde i varsitt hörne! På en timme förvandlades kaoset till ett mindre kaos! Skönt eftersom det vankas jobb hela veckan och sen är det midsommar!



Kommentarer
pernilla

vilket småstadsliv ;)

2009-06-15 | 09:34:42
http://saywhatsername.blogg.se/
Tina

mmm..men ett HÄRLIGT småstadsliv ;-)





kram

2009-06-15 | 12:30:36
Stisse

Vem städade i mitten...:)

2009-06-16 | 11:21:38
lian

där var redan städat av mig.....

2009-06-16 | 22:04:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:


Hemsida/Blogg:


Kommentar:

Trackback