en dag på jobbet

Åh vilket kul jobb jag har! Fatta att tiden går så fort! Jag hinner med mottagningsbesök på förmiddagen och på eftermiddagen blir det mellan 2 och 5 hembesök! Och alla är sååå tacksamma när dom får hjälp! Och trevliga arbetskamrater har jag!

Fattar inte varför jag gjort detta tidigare i livet! Att "sadla om" och byta till vårdyrket var det rätta i mitt liv! Hoppas nu bara att jag får fast anställning så småningom! Det är underbart att ta cykeln till jobbet (jag rullar backen ner och är där på 3 min).....

Så nu har jag hunnit med allt från att sticka folk i arm och ända till att gräva i djupa sårhålor på både ben och armar! Ett och annat blodtryck har jag oxå hunnit med! Idag ville dom ha mig till att plåga ett litet barn......men där tog det stopp! Jag vägrar att gräva i en liten barnafot utan någon bedövning! Så det överlåter jag till en läkare som kan ge lite lugnande eller så innan!

Det är så sjukt skönt med denna högsommarvärme! Det påminner om afrika lite grann.....jag längtar till lördag då det ska bli uppemot 27-30 grader........................!!

Nu ska badrummet få sig en rejäl blänkare!



Kommentarer
pernilla

skönt att det känns rätt nu när du äntligen är ute :) Var längesen vi pratade nu! får bli ändring på detta!

2009-06-25 | 18:49:27
http://saywhatsername.blogg.se/
pernilla

skönt att det känns rätt nu när du äntligen är ute :) Var längesen vi pratade nu! får bli ändring på detta!

2009-06-25 | 18:49:32
http://saywhatsername.blogg.se/
Tina

VA skönt att det känns så rätt.... Det är ju otroligt viktigt med trivselkänsla på jobbet, man lever ju halva sitt liv där.



Ha det gött nu i helgen, det ska vi ha!



Kram!



2009-06-26 | 07:45:35
Stisse & Babs

Fel Tina....du jobbar bara 25% av veckan.....:)(168 : 40 = 4,2 )...Ja Anelie, bitarna faller på plats en efter en. Och vi är så glada för din skull....

2009-06-26 | 10:44:44
Tina

jamen..... jaha.... där ser man...



kram

2009-06-26 | 13:56:26
pernilla

nä det var ju ett tag sen vi snackade nu! Men jag har inte direkt varit uppe för brorsan, jag var på en kompis 25årsfest =)

2009-06-30 | 11:25:21
http://saywhatsername.blogg.se/
Tina

Nu har du väl jobbat mer än "en dag på jobbet" ;-)...



kram

2009-07-03 | 11:35:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:


Hemsida/Blogg:


Kommentar:

Trackback