Ordbajsdags......

NU ska jag ordbajsa lite.....

Idag har det verkligen varit vackert men blåsigt väder...det var nästan så man blåste bort en bit...håret stod som en kaskad runt huvudet....och jag behöver verkligen klippa mig nu för topparna är så sletna och ojämna att jag skäms...på tal om sletna så är mina kläder skitsletna nu...har inte haft råd att köpa nåt nytt på hela sommaren...och inte lättar det förren nästa månad....på tal om det så är det bara tre och en halv månad kvar till julafton...och i år får vi fira julafton utan jocke igen...om han inte kommer hem en runda över jul förståss...så det blir till att ha en liten minijulafton lagom till första advent innan han åker iväg...och när jag skriver advent så har jag faktiskt tänt lite ljus i kväll...mysigt så det förslår...då glömmer man nästan bort ekonomiska bekymmer och att det snart är höst och vinter...hoppas att det inte blir för kallt i vinter...jag hatar nämligen att frysa....och på tal om frysen så har jag fått fyra rådjurslår av svåger mattias att lägga i frysen....två fick inte plats hemma så jag fick hysa in dom på annan plats....hos svärmor som nu jobbar på ett företag som gått i konkurs...undras om hon går i pension då....fast hon hade visst jobb i sju månader till tror jag...och johan har inte hittat nåt jobb än...så han är arbetslös och går hemma på dagarna....i måndags gjorde jag fem hembesök och hade typ skitmycket pappersjobb och massa telefonsamtal att ringa....och min mobil är ur funktion just nu för jag hade inte råd att betala räkningen...pust.....men nästa månad så blir det ljusare....fast också mörkare....det går ju mot mörkare tider...fast statsekonomin spår ju ljusare tider för finanser och inflationer...vi spenderar för mycket så då ska bankerna höja räntorna för att få jämvikt....sucksuckelisuck......inte får det va bra nånstans....antingen ska det va ljust eller mörkt eller så ska det vara för mycket eller för lite...precis som brödet man köper i affären....jag som trodde vi bodde i landet lagom.....

SÅÅÅ det var riktigt ORDBAJS så att säga...hunden har också fått bajsa ikväll...igen....i söndags åt hon upp hela vår goa västerbottenskinkpaj som jag skulle äta på i veckan....så det blev ingen middag....fick äta sallad....

HUPP!



Kommentarer
pernilla

hahaha, härligt när man bara skriver det som kommer in i tankarna för stunden! kan bli mycket knas. ;)

2009-09-02 | 13:04:55
http://saywhatsername.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:


Hemsida/Blogg:


Kommentar:

Trackback