när själen får ro och det blir fred i världen.......

Vad händer egentligen när vi dör? Blir allt tom, tyst och svart.....eller blir det ljust, varmt och luftigt? Går tanken vidare eller stannar allt?

Nu undrar ni säkert varför jag är så makaber och ställer dessa frågor? I arbetet möter jag människor som dör en långsam plågsam död och människor som bara sådär plötsligt faller ned knall o fall.....

Jag vet ju det mesta om hur kroppen slutar.....och det är ganska enkelt att acceptera, men tanken och det vi kallar själen....var tar det vägen .....hur blir det?

Jag hörde när jag var liten att man inte ska fundera över sådana här saker, för då kan man bli knäpp....men jag tror att om vi inte funderar och vrider och vänder för att så småningom acceptera.....det är då vi blir knäppa!

Jag föreställer mig ofta hur det skulle vara om någon i min närhet skulle gå bort.....jag skulle bli oerhört förtvivlad och antagligen inte orka med mig själv......

Antagligen funderar jag just nu mycket över detta på grund av att Jocke åker iväg till krigshärjat land och riskerar sitt eget liv för att försvara medmänskliga rättigheter samt rättigheten till ett samhälle i fred och frihet!!! Som jag läste i en krönika:

Hur hade vår värld sett ut om inte USA och västvärlden bekämpat förtryckare och tyranner under åren som gått?? Antagligen bra mycket hemskare än vad det ser ut idag.............................och då har vi ändå inte sett slutet på eländet än.......ibland undrar jag vilket århundrade vi lever i egentligen????




Kommentarer
Tina

Det var djupt Annelie.. men jag förstår dig.

Jag tror att allt blir ljust o fint o att vi lever vidare i en helt annan form, beroende på hur vi levt vårt liv förstås... fast man kan ju aldrig veta.. bara TRO. Att allt skulle bli svart o inget mer vägrar jag att tro.



ha det bäst



kram

2009-08-26 | 08:30:05
Stisse

Tänk om det är år 0.....allting sker samtidigt i olika dimensioner.....vad vet jag....:)

2009-08-26 | 13:59:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:


Hemsida/Blogg:


Kommentar:

Trackback